nedeľa 1. decembra 2013

Bol raz jeden život

Na začiatku bol darček od Bellet - charm pack Field Notes.
Látky na mňa pôsobili takým zmiešaným dojmom. Chvíľu mi trvalo, kým som ich dokázala definovať: trochu staromódne, pompézne a gýčové, trochu nežné a romantické, široká zmes farieb, chutí a vôní - a vtedy som si spomenula, že presne také farebnosti som kedysi vídavala u svojej babičky na vankúšoch ... vtedy som ich pokladala za staromódne, dnes, keď už mi na ne ostali len zahmlené spomienky, by pre mňa znamenali príbeh - tajomsto jedného celého ľudského života ...

Spomienky ma dojali a pri najbližšej príležitosti som dokúpila ďalšie charm packy, trochu metráže a bolo mi jasné, že z tohto musím ušiť deku pre manželovu babičku. Pre našu jedinú - už 91 ročnú - prababičku ...

O mesiac sú Vianoce, tak verím, že deka (a už hotový vankúšik :) ) zohreje a poteší oko i srdiečko ...

Látky: kolekcia Field Notes od Blackbird Designs pre Moda Fabrics
Rozmer: 138x202cm
Výplň: termolín 180gr/m2


Na slnku sa fotilo nádherne, deka až žiarila. Krásne vidno prešívanie.




Aj v tieni majú tieto nádherné farby svoje čaro ...



Jeden detail zadnej strany:



Samozrejme, nesmie chýbať štítok s venovaním :


Ďakujem Vám za nakuknutie, každé milé slovo ... a neprezraďte ;)
                                                                                 Marta

21 komentárov:

  1. Marta, tak tá deka je nádherná....také niečo v živote nedokážem, tak iba obdivujem a chválim....nádherná....samozrejme aj práca....

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Podarila sa...nádherna kvetinkova babičkina záhrada pre babičku a ešte aj kvetinkové prešívanie :-)) Krásne adventne dni prajem.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. V spomienkach je kus nášho života, tak prečo im nedať aj iný, hmatateľný rozmer - a deka je ako stvorená na hladkanie...Ala

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Marti zasnem ... krasne si ju urobila a to quiltovanie ... no musim sa prist k tebe ucit :-)
    ... myslim, ze velmi potesi :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. krásna deka, a to prešívanie je famózne, klobúk dolu:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Marti nevím ze které strany je hezčí. To prošití je bomba!
    Přeju ať se líbí - jak taky jinak, je úžasná

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Marti, deka je kouzelná, moc se Ti povedla. Ale Ty máš všechno krásně ušité, jsi moc šikovná . Šiješ jako profík ♥ Hana

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Marti, úplně mě to dojalo! Moc krásná myšlenka, nádherná práce!
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Dievčatá srdečne Vám ďakujem ... všetkým ... veľmi ste ma potešili :) cmuk :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Páni, Marti to je naprosto úžasná deka. Ta musela dát zabrat.
    Jsi neuvěřitelně šikovná. Babička bude mít určitě obrovskou radost. Měj se hezky Anny

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Martuška, deka je nádherná a babičku určite poteší a určite aj zohreje. Krásne prešívanie!

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Martuška, MUSELA som prísť aj sem, prečítať niečo viac k deke.... Je naozaj prekrásna, ale to už isto vieš. Usmievam sa pri predstave, ako sa zatvári babička, keď jej ju dáte....
    Krásny advent Marti!

    rianna

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Marti,nádherná je....moc pěkně prošitá,babička bude mít velikou radost a Ty ostatně také:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Marti, práve som spadla na zadok, je nádherná, to prešívanie prekrásne a dokonalé - nuž ako sa na Teba patrí. A to venovanie je famózne. Babka si aj poplače od radosti :o)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Jitka, Zuzka - ďakujem naozaj zo srdca ♥ ♥ ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Marti to je zase krása. A to prošívání a krásný šítek. ňam. Jana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jani ďakujem :) Trochu Ti kafrem do štvorčekovania, hádam nevadí ;)

      Odstrániť