streda 13. februára 2013

Iné obzory II. - hotovo

Príbeh tohto quiltu už poznáte ... je to moja srdcovka...
Dnes to bude teda praktický blog, nemôže byť všetko o emóciách ☺

Vzor: wonky log cabin, zrozumiteľný návod nájdete na blogu Tallgras Prairie Studio
Látky: všehochuť  - David Textiles, Oval Elements a aj iné kolekcie od Pat Bravo pre Art Gallery, biela Bella Solid od Mody a na spodku česká zelená bavlna
Rozmer: 145 x 223cm
Výplň: vatelín 80g/m2
Quiltovanie:  s kvetinkami by ma Miško pohnal ... k tomuto vzoru mi aj tak viac sadlo moderné prešívanie v rovných líniách, ktoré som videla tiež myslím na Tallgras Prairie blogu










Venovanie nemôže chýbať ...:





A teraz bonbónik :) Určite to mnohé poznáte, ale možno sa niekomu zíde. Krátka reportáž zo šitia pásikavých vkladov do lemu - rýchlou metódou šitia cez papier ☺ (ako pri šití spôsobom quilt as you go)

1. Z papiera som si vystrihla šablónu v tvare vkladu:

2. Na papier našívam pásiky látky od oka. Prvú látku rubom na papir, ostatné lícom na líc už našitých látok.Pre ľahké vytrávanie papiera je dobrá kratšia dĺžka stehu, cca 1,5.


3. Po našití látku otočím lícom hore a prežehlím.


4. Keď pokryjem celý papier, orežem podľa papiera.


5. Papier vytrhávam od stredu - na krajoch sú nezaistené švy, pozor, môžu sa párať!  Po odstránení papiera prešijem dookola, aby som zaistila spomenuté švíky. A hotovo, môžem všiť do lemu alebo hocikde inde :)



Prešívanie v rovných líniách nebolo problém, keďže kráčajúca pätka je široká a pomáha :) Problém bola vždy prvá línia zo skupiny. Prešívala som najskôr pozdĺž kratších strán a prvé línie som si naznačila nalepením maliarskej papierovej pásky. Potom už šiť rovno nebol problém ☻


Pri šití línií pozdĺž dlhších strán deky som už toto nevedela použiť, páska mi sťahovala quilt a nevedela som ho napínať, preto som si prvé línie naznačovala fialovou 48h fixou. Na bavlne ledva vydržala hodinu a už bola preč :)

Už sa teším na marec. Miško deku dostane oficiálne k 15-tym narodeninám. A dostane ju s VEĽKOU LÁSKOU ...♥♥♥
                                                                                 Marta

11 komentárov:

  1. ...krásna práca - ako vždy. Syn bude mať určite radosť...Ala

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Přesně tak krásná práce, promyšlené prošití. fantazie. J.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Perfektne!!!velmi sa mi paci aj farba latok...budem sa urcite inšpirovat!krasny večer ada

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ... zase niečo perfektné a jedinečné ... nemusím ťa chváliť :-) ... tvoja práca sa chváli sama ... teším sa s tebou na odovzdávanie, verím, že sa podelíš s reakciami :-) D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Wau nádhera, nádhera... čo viac dodať, šikovnosti máš za dosti :-))obdivujem Tvoju precíznosť a rýchlosť...látky si veľmi decentne zladila, proste je to jeden veľký skvost....

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ďakujem dievčence ♥♥♥ ja sama som na túto deku veľmi pyšná, ako som povedala, moja srdcovka ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  7. ta deka je neskutocna - prenadherna - a ten navodik suprovy... urcite raz vyskusam... nadhera...

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Marti, nádhera....

    tak skúšam komentovať:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Mariannka? :) To bolo jasné, že to v pohode zvládne osôbka, čo tak úžasne narába ihlou ako Ty .... ďakujem za pochvalu a návštevu ♥

    OdpovedaťOdstrániť