štvrtok 27. júna 2013

Obal na mobil - fotonávod

... alebo ako vyčariť úsmev ...

           Včera som zažila nádherné popoludnie na kávičke s Katkou Frappierovou z Modern Patchwork, zuzug a natanelly ... úžasné baby s rovnakým koníčkom, hneď sme si všetky výborne porozumeli:) Som veľmi rada, že ma Katka pozvala a mohla som ich spoznať osobne ♥

           Bohužiaľ som musela odísť skôr, keďže sme mali naplánovanú prehliadku u zubárky. A tá už tak dobre nedopadla. Ja a Miško sme dopadli na jednotky, ale Danka má svoj prvý kaz na trvalých zúbkoch. Niesla to veľmi ťažko. Musela som s tým niečo urobiť ...
          Keďže Katka nám darovala balíčky látok, pri utieraní Dankiných slzičiek som pochopila, že to bol osud, to bolo pre Danku... Katka ešte raz Ti ĎAKUJEM! O siedmej som sadla k stroju a o ôsmej mala Danka nový obal na mobil ... a usmievala sa, najkrajší dar pre mamu ♥ 

          Šila som spontánne a bez prípravy, občas nesprávnym postupom, ale cítila som veľkú vďačnosť  ku Katke ... tak som položila vedľa seba foťák a postup Vám nafotila.  Ak Vás zaujme a inšpiruje, poďakujte sa Katke za jej úprimný a milý darček :) Len vďaka nej sa vo mne ozvalo moje menej lenivé ja, ktoré je ochotné chytiť fotoaparát do ruky :) 

Čo teda presne šijeme? Obal na mobil veľkosti 11x5x1,5cm.


Začíname:
 1. Pripravíme si 
  • 2 diely hlavnej látky 10x13 cm (alebo šírka mobilu+5cm x výška mobilu+2cm )
  • 2 diely hlavnej látky 8x13 cm na klopu obalu (ja mám vkuse 1 diel, ale potom som ho rozstrihla) (alebo šírka mobilu+3cm x výška mobilu+2cm )
  • 1 diel hlavnej látky  6x8cm na uško (nemám na obrázku ... ale strihajte!, pokiaľ teda chcete vešať obal na karabínku ... a pokiaľ je Dčko 2cm široké, inak stihajte 4xšírka Dčka x 6cm)
  • 2 diely vnútornej látky 10x13 cm (alebo šírka mobilu+5cm x výška mobilu+2cm )
  • sakon 80gr, vlizelín 20gr na výztuhu
  • 1 malé kovové Dčko (2cm), 1 karabínku(1cm) a kúsok suchého zipsu
 2. Vnútorné ružové diely podžehlíme sakonom 80gr a aj 1 diel z hlavnej látky 8x13. Pokiaľ je hlavná látka jemná, ostatné diely z nej určite podžehlite jemnejším vlizelínom.
 3. Ja už mám diely 8x13 tiež rozstrihnuté :) 2 cm od okraja dieliku podžehleného sakonom našijeme jednu časť suchého zipsu.
 4. Oba diely 8x13 položíme lícom na seba, kraje pri zipse podla svojho vkusu zaoblíme a prešijeme diely po obvode 3 strán. V zákrutách vystrihneme po 4-5 v-výsekov, končiacich 3mm pred švom , aby sa nám po otočení nehromadila látka (pozerám, zabudla som to s výsekmi nafotiť ...:( )
 5. Cez nezošitú stranu otočíme, prežehlíme a prešijeme. Toto bude klopa obalu. A už je hotová :)
 6. Pohľad z opačnej strany na klopu. Som lajdák - nechcelo sa mi navíjať ružovú spodnú niť, tak toto po mne nemusíte opakovať :)
 7.Potrebujeme uško na obal. Vezmeme ten malý kúsok 8x6cm (určite podžehlený vlizelínom, inak sa bude krčiť a "utekať" z Dčka), prežehlíme ako šikmý prúžok - strany dlhé 6 cm zažehlíme do stredu lícovou stranou von a toto ešte raz preložíme na polovicu a prežehlíme.  Dostaneme pásik 2x6cm, ktorý prešijeme po oboch dlhších stranách (6cm).
 8. Na pásik navlečieme Dčko, preložíme ho na polovicu a prišijeme si k vrchnej strane klopy (tá bez suchého zipsu), do stredu. Odporúčam prešiť aj líniu čo najbližšie k Dčku. Ja som prešila dodatočne. Všetko pre to, aby Dčko neutekalo:)
 9. Položíme si 1 diel 10x13 vnútornej látky sakonom dole, na to klopu zipsom dole a na to 1 diel 10x13 hlavnej látky pohľadovou stranou dole. Prešijeme jedinú krátku 10 cm stranu - tú, kde je uško.
 10. Zvyšné 2 kúsky - 1 diel 10x13 vnútornej látky podžehlenej sakonoma a 1 diel 10x13 hlavnej látky položíme lícom na seba a tiež prešijeme pozdĺž jednej 10 cm strany. Oba diely  - z bodu 9 i z bodu 10 prežehlíme tak, aby sme videli len lícové strany látok.
 11. Už je to skoro hotové, len potrebujeme našiť druhý diel zipsu. Položíme si na spodok diel s klopou, na to položíme mobil cca 2cm od dolného okraja látky a na to diel bez klopy. Zatvorte klopu a vymerajte si, kde chcete protikus zipsu. A keď zasa klopu otvoríte, posunte nameraný dielik zipsu tak 0,5-1 cm vyššie :) To je prax - ja to vždy vymeriam natesno a potom sa to ťažko zatvára :) Naopak, ak to bude 1cm voľnejšie, vôbec to nebude vadiť.
 12. Keďže ja som nemala hlavnú látku podžehlenú vlizelínom, lenivec, pod protikus zipsu som nažehlila kúsok sakonu. Aby zaisťoval švy.
 13.Našijeme konečne ten 3x premeraný protikus zisu :D Vidíte, že je vyššie, ako som namerala?
 14. Rozložíme oba hlavné diely a zasa prežehlíme švy. Diel s klopou bude mať všetky švy zažehlené pod ružovú látku, ten druhý pod pohľadovú látku. Využívame patchworkový zámoček :D
 15. Položíme diely na seba lícovými stranami. Klopa sa skrýva vo vnútri. Pohľadové látky k sebe, vnútorné látky k  sebe.
 16. Prešijeme dookola asi 0,7 cm od kraja. Pozor, aby sme si neprišili niekde klopu ! A nezabudneme si nechať nezašitý cca 8 cm kúsok na vnútorných látkach! Obstrihneme švy na cca 0,5cm, rožky zastrihneme (ja som na pohľadovej strane nezastrihovala, lebo bola veľmi jemná a nepodžehlená vlizelínom, aby som to neprešvihla, ale ak tam máte nažehlený vlizelín, či pevnejšiu látku, strihajte, inak to bude zavadzať)
17. Cez dieru v podšívke obal otočíme na lícovú stranu. Dieru zašijeme. Je to malý kúsok, tak ak to chceme mať pekné, obetujeme 3 minúty a zašijeme v rukách. Ja som to šupla pod stroj a ono to riadne cítiť! Neopakujte moje chyby :)
 18. Už len zasunúť podšívku do vnútra, prežehliť a HOTOVO ! :)

 19. Kto nepotrebuje šnúrku na krk, už sa len vytešuje :) a kto potrebuje, ešte obetuje 10 minút :) Vymerajte si požadovanú dĺžku šnúrky a uško katrabínky. Vystrihnite pásik látky široký 4x uško karabínky a dlhý, ako chcete. Zasa zažehlíme ako šikmý prúžok (obe hrany k stredu a vzniknuté prežehlené hrany na seba), že ostane dlhočizný pásik široký ako uško karabínky. A teraz nepozerajte na obrázok, ja som robila zle, ale už som si spomenula, ako som šila minule :) Na tento nezošitý prúžok navlečieme karabínku, zašijeme voľné krátke (rozložené :) ) konce dokopy, (lícami k sebe - pozor, aby ste pásik nepretočili - pásik je teda zašitý do kruhu) . Samozrejme šev rozžehlíme a potom aj práve zošitý kúsok pásika poskladáme na ten preložený šikmý prúžok. Karabinka nám voľne lieta, tak to šupneme pod stroj a na voľnej strane pásik prešijeme pekne dookola. Už len zaistiť karabínku jedným švíkom na mieste (to už môžete okukať z obrázku) a máme naozaj hotovo :) No oplatilo sa tých 10 minút, nie? :)


Odmena za hodinku práce :) Nenahraditeľná .... ♥♥♥


Želám Vám krásny deň plný  úsmevov a dobrých priateľov !!!




                                                                                 Marta

11 komentárov:

  1. ...krasne dievcatko s nadhernym usmevom

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Marti, vytvořila jsi super návod, tak se přidám a určitě taky ušiju :-)) Máš nádhernou dceru ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Marti, ty si kreatívna duša i telo :o) Návod parádny.
    Aj ja som ťa strašne rada spoznala, snáď budúci rok si to zopakujeme.
    Verím, že prvý kaz Danku asi aj vystrašil, ale taká krásna slečna zvládne aj plombu ľavou zadnou. Je krásna, tak mamka, nezávidím ti to odháňanie frajerov.
    Držte sa!
    Zuzana

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Marti, tolko vdaky, uplne sa cervenam a som cela dojata. Aj mne s vami bolo strasne fajn, tak dufam, ze coskoro nieco znovu vymyslime. Navod je perfektny a velmi sa tesim z toho, ze sa ti latka hned hodila a posluzila! A musim sa pridat k ostatnym: Danka je krasna! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dievčatá ďakujem ... za návod ♥ aj za Danku :) Ale aká puška, veď to je moje malé dievčatko :) ♥♥♥

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Martuska tak to je krasne, super rychle, no ja by som to minimalne dve hodky robila a este aj fotit, no aj tri... Naplast na bolavy zubok, super :D

    a aj ja som velmi rada ze sme sa stretli a spoznali osobne :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Tak ten navod musel zabrat viac casu ako samotne sitie...je perfektny
    A to ste mali stretko v Ke? Uz sa odniekial poznate? Ja by som tiez chcela ist

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Zuzi ďakujem a Jani - ak si z východu, už budeme vedieť a sľubujem, že nezabudneme!, ale nevedeli sme ...

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Hely, ďakujem za správu, už som sa napojila :)
    Danka na kaz nezabudla, ale zas verim, ze 2 dni po zaplombovani vsetok strach a smutok prejde :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ten postup je super - hriech by bolo ho nevyužiť. Na všetky bolesti a boliestky používaš takéto lieky? Ala

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Alenka vieš ako - keď sa dá :) Teraz to proste tak vyšlo, dva dni predtým Danka jeden obal stratila, druhý vyzeral ako od cigánov, vyšúchaný, vyblednutý, špinavý (keď nie teraz, isto by som ho šila do mesiaca:) )... a na to prišla látka od Katky, ten kaz a slzičky a jednoducho hra osudu :) Ale jasné, vždy sa takto nedá :)

      Odstrániť